Faculty of Communication

Visual Communication Design

About the Department

Our department, which encourages our students to use their creativity actively by developing their analytical skills and visual language; aims to train designers who will work at the intersection of art, design and mass culture, with a high sense of social responsibility and questioning. In addition to the cultural studies they carry out in the field of social sciences, our students, who have the opportunity to practice in a wide range, enrich their conceptual, critical and organizational skills by developing their designer/artist roles. Our students, who have the chance to practice in the fields of advertising, design, digital content production and creative art, benefit from the studio, city, society, economy and industry, which are tools to improve themselves while meeting sectoral demands with their work.

Mission
The mission of the Visual Communication Design Department is to train designers with a high sense of social responsibility and questioning, who will use their creativity actively by developing their analytical skills and visual language, who will work at the intersection of art, design and mass culture. To raise individuals who are unique, contemporary, able to express themselves, research and think, who closely follow scientific, artistic and technological developments throughout their lives, who can reflect this knowledge and experience to their lives.

Vision
To be a preferred education unit that carries out theoretical and applied academic studies with interdisciplinary education programs by taking the innovations in design into its system. To be an innovative and contemporary educational institution that aims to train contemporary, pioneering and creative visual communication designers of the future by teaching traditional and computer-aided design methods.

Values
Student orientation, Academic freedom, Productivity, Creative thinking, Innovation, Compliance with ethical rules, Being fair, Understanding of interdisciplinary education, Transparency, Participation, Sensitivity to the social environment.

Neden Görsel İletişim Tasarımı Bölümü? 

Öğrencilerin alanında teknik bilgi ve beceriye sahip, bilişim, tasarım ve iletişim araçlarını kullanabilen, araştıran, sorgulayan, kendini yenileyen, özgün fikir ve tasarımlar ortaya koyabilen, çağdaş, kültürlü bir görsel iletişim tasarımcısı olarak yetiştirmelerini amaçlar. Dijital çağda, iletişim teknolojileri hızla gelişmektedir. Meslekler de dönüşmektedir. Görsel iletişimin önemi artmaktadır. Gelecekte bu alanda kendini yetiştiren donanımlı profesyonellere çok ihtiyaç duyulacaktır. İletişim teknolojilerini ve sektörel gelişmeleri yakından takip ediyor; çağın ihtiyaçlarını müfredatımıza yansıtıyoruz. Üst düzey teknik olanaklar, modern donanım ve yazılımlarla öğrencilerimizi buluşturuyoruz. Teknolojik açıdan yeterli donanımlara ve yazılımlara sahip MAC ve PC bilgisayar laboratuvarlarımız, fotoğraf stüdyolarımız, temel tasarım atölyelerimiz her an kullanıma açıktır.

 

Hangi Derste, Neler Kazanacağım? 

  1. Temel Tasarım’da nokta, çizgi, doku, renk gibi tasarım öğelerini, tasarım ilkelerini, 
  2. Görsel Tasarım’da piksel ve vektör tabanlı görüntü düzenlemeyi, temel grafik değerlerini, 
  3. Reklam Grafiği’nde yaratıcı fikir geliştirmeyi, reklamda dil ve stratejiyi, 
  4. Temel Tipografi’de tasarım için doğru yazı karakterinin seçimini, 
  5. Dijital Medya’da interaktif medyayı, dijital çağda medya yayıncılığı, 
  6. Üç Boyutlu Modelleme’de formlara hareket kazandırmayı, canlandırmayı, 
  7. Estetik’de güzellik kavramını, sanat felsefesini, sanat kuramını, 
  8. Görsel Hikayelendirme’de storyboardu, görsel okuryazarlığı, 
  9. Stüdyo Fotoğrafçılığı’nda ışığın kullanımını, yapay ışık ve kompozisyonu,
  10. Dijital İllüstrasyon’da illüstrasyon teknik ve üsluplarını, 
  11. Ekslibris Tasarımı’nda özgün mülkiyet işareti tasarımını, 
  12. Video ve Ses Tasarımı’nda temel kurgu kuramlarını, video üretimini, ses tasarımını, 
  13. Deneysel Tipografi’de görsel dil oluşturmayı, soyutlamayı, yalınlaştırmayı, hiyerarşiyi, 
  14. İmge ve Göstergebilim’de gösterge yorumlarını, anlam oluşturma süreçlerini, 
  15. Karakter Tasarımı’nda konsept tasarımını, insan anatomisini, figürü stilize etmeyi, 
  16. Ambalaj Tasarımı’nda marka, ürün kimliği, ambalaj, 
  17. Mobil Uygulama’da iletişim teknolojilerini, mobil uygulama ve geliştirmeyi, yayınlamayı, 
  18. Jenerik Tasarımı’nda sinema, TV için hareketli tasarımı, kinetik tipografiyi, animasyonu, 
  19. Nöro Tasarım’da tasarım düşüncesini, yaratıcılığı, inovasyonu, sinirbilimi, 
  20. Tasarım Etiği’nde fikri hakları, fikri mülkiyeti, 
  21. Staj’da sektörel bilgi ve becerilerin gelişecek. 

 

Hangi İş Kolunda Çalışacağım? 

  • Görsel İletişim Tasarımcısı, 
  • Web ve Mobil Uygulama Tasarımcısı,
  • Yayın Tasarımcısı,
  • Reklam ve Yayın Yönetmeni, 
  • Oyun Tasarımcısı olabileceksin.

 

Nerelerde Çalışabilirim?

  • Medya Sektöründe,
  • Reklam Ajanslarında,
  • Yayıncılık Sektöründe,
  • Kamu, Özel ve Sivil Toplum Kurumlarında,
  • Fotoğraf Stüdyolarında,
  • Gazete ve Dergilerde,
  • Ayrıca lisansüstü eğitimi alarak akademisyen olabilirsin.

 

Çift Anadal, Yandal Yapabilir miyim? 

Çift anadal ve yandal programları kapsamında farklı alanlarda eğitim görme olanağına sahipsiniz. Görsel İletişim Tasarımı Bölümü öğrencisi olarak aynı anda farklı bölümlerden de mezun olup iş hayatında bir adım öne geçme olanağı elde edeceksiniz.

 

Danışmanlık Sistemi Var mı?

Öğrencinin akademik gelişimini takip eden, yol gösteren, akademik sorunlarına, kariyer planlamasına destek olan erişimi kolay bir danışmanınız olacaktır. Ayrıca, psikolojik danışmanlık ve kariyer merkezi hizmetleri de vardır.

 

Staj ve Sektörde Çalışma Olanağı?

Görsel İletişim Tasarımı Bölümü öğrencileri 4. sınıf Bahar Dönemi’nde almaları gereken Staj dersini daha erken alabilmekte, hangi alanlarda becerilerini geliştirmeleri gerektiğini önceden kavramaktadırlar.