Faculty of Communication

Academic Members

Faculty Member, PhD Salih Apaydın

Faculty Member, PhD
Salih Apaydın

Görsel İletişim Tasarımı

Salih Apaydın, 2007 yılından beri sektörel ve akademik anlamda grafik tasarım ve iletişim alanlarında profesyonel olarak faaliyet göstermektedir. Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Görsel İletişim Tasarımı bölümünden fakülte ve bölüm birinciliği ile mezun oldu. Yüksen lisans eğitimini Yeditepe Üniversitesi Sosyal Blimler Enstitüsü Görsel İletişim Tasarımı ( İngilizce) bölümünde yüksek onur derecesiyle bitirdi. Doktora eğitimini Maltepe Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Disiplinlerarası İletişim Bilimlerinde üstün başarı ödülü ile bitirdi. Akademik hayatının yanında 16 yıl boyunca reklam ve tanıtım ajansında art direktör, Creative direktör, yönetici creative direktör ve ajans başkanlığı görevlerinde bulundu. Salih Apaydın, iletişim tasarımı, grafik tasarım, dijitalleşme, sosyal medya, dijital medya, iletişim bilimleri, gözetim toplumu, gözetleme kapitalizmi ve reklamcılık alanlarında akademik çalışmalarını sürdürmektedir. Bu alanlarda makale ve çalışmaları bulunmaktadır. Salih Apaydın, çeşitli kamu ve özel kurum ve kuruluşlar ile sosyal sorumluluk projelerinde iletişim tasarımı ve grafik tasarım alanlarında görev almıştır. Salih Apaydın mesleki ve akademik tecrübelerini ilgilisine her zaman doğru yerde (akademi) ve doğru zamanda aktarmaya çalışırken, sanatsal üretim süreçlerinde teorinin yol göstericiliğini ve pratiğin biçim ve içerik uyumuna dair niteliksel nüanslarını “tecrübe aktarımı” aracılığıyla bugünün ve geleceğin grafiker, tasarımcı ve iletişimcilerine sunma gayretini taşımaktadır.

Araştırma Alanları

  • Görsel İletişim Tasarımı
  • Reklamcılık ve Tanıtım
  • Sosyal Medya ve İletişim
  • Grafik Tasarım
  • Dijital iletişim
  • İletişim Bilimleri
  • Yeni medya ve İletişim Çalışmaları

Çalışma Alanları

  • Güzel Sanatlar Temel Alanı
  • Görsel İletişim Tasarımı
  • İllüstrasyon
  • Tipografi
  • Etkileşim Tasarımı
  • Kullanıcı deneyimleri bağlamında Instagram reklamlarının gözetleme kapitalizmi çerçevesinde incelenmesi , 2024
  • Görsel İletişim Tasarımı Perspektifinden Türkiye’de Mikro Art Sanatının İncelenmesi (Examination Of Micro Art In Turkey From a Visual Communication Design Perspective), 2023
  • Kullanıcı deneyimleri bağlamında Instagram reklamlarının gözetleme kapitalizmi çerçevesinde incelenmesi ,
  • Görsel İletişim Tasarımı Perspektifinden Türkiye’de Mikro Art Sanatının İncelenmesi,