Faculty of Communication

Nöropazarlama Araştırmaları: Uygulamalı EEG ve Eye Tracking Workshop Etkinliği Gerçekleştirildi

Reklamların Görünmeyen Ölçümleri 

Haber: Sude Akgün – Senanur Akat – Amine Yağmur Göz 

İstinye Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü tarafından, “Markalı” dersi kapsamında düzenlenen etkinlikte, Nöropazarlama Danışmanı ve Nöro Akademi Kurucu Ortağı Serra Uslu’nun koordinasyonunda, nöropazarlama alanında uzman isim Mehmet Kaya ağırlandı. “Nöropazarlama Vaka Çalışmaları” başlıklı sunumunda tüketicilerin ürün ve markalara verdikleri tepkilerin uygulamalı EEG ve EYE-Tracking cihazlarıyla öğrencilerle workshop gerçekleştirdi. 

Kaya, öğrencilere izlettirilen reklamların nörobilimin devreye girerek bilinçdışı tepkileri ölçümleme yoluyla pazarlama dünyasına daha güvenilir sonuçlar ve derin içgörülerle reklamların beğenilip beğenilmediği cihazlar sonucunda tahmin yürütülebildiğini ve ona göre ürünün alımının nasıl artıp azaldığı konusunda hem anlatıp hem de uygulamalı olarak gösterdi. 

İzlettirilen reklamlar sonucunda öğrencilerin hangi noktada odak, stres vb. tepkilerini c cihazlar eşliğinde reklamların hangi saniyesinde nasıl tepkiler verdikleri ispatlanarak öğrencilere tablo sonucunda anlatıldı. 

Çok keyifli geçen bir etkinlikte hem öğrencilerin nörobilim cihazları olan EEG ve EYE – Tracking cihazlarını deneyimleyerek hem de anlatılarak verimli ve eğlenceli bir ders oldu. Etkinlik sonunda Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü Başkanı Prof. Dr. Ruken Özgül Kılanç ve Nöropazarlama Danışmanı ve Nöro Akademi Kurucu Ortağı Serra Uslu tarafından Mehmet Kaya’ya teşekkür belgesi takdim edildi.