İstinye Üniversitesi İletişim Fakültesi;
• Günümüz dünyasının ve en önemlisi anın her daim bir sonraki sürecini öngörebilen ve bu doğrultuda etkin girişimcilik cesaretini gösterebilen,
• Yeni iletişim teknolojileri ve medyatik mekanizmaların küresel gündemi belirlemede kritik öneminin farkındalığına sahip olabilen,
• Yaşadığı toplumun her bir alanında ve anında gündemin içinde olup kamu yararı adına iletişimsel söylem ve eylem aksiyonu alabilen,
• Yaşam boyu öğrenme, öğretme ve araştırma iç güdüsüyle harekete edip her daim yeniliğin ve gelişimin bir parçası olabilme arzusu taşıyabilen,
• Yaşadığı topluma sorumluluk bilinci ile katkı sağlamayı ve bunu sürdürebilir bir sürece dönüştürebilen,
• Günümüz dünyasında mevcut bulunan ve her an üretilen verileri nitelikli bir biçimde analiz edip (kıymetlendirip) ilgili bağlamda bilgiye devşirebilen ve bununla birlikte iletilerle donatılmış dünyamızda içerikleri daha anlamlı kılabilmek adına çoklu medya okuryazarlığı alanında ileri bir düzeyde yetkinliğe kavuşabilen,
• İnsan hakları ve toplum barışı temelinde kültüre, sanata ve ahlaka yakın ve iç içe duruş gösterebilen,
• Ötekileştirmeden uzak empati yetisini geliştirip farklı düşüncelerin sistematik bir biçimde uyumluluğunu gözetebilen,
• İnsani ve sektörel ilişkilerde hem evrensel hem de mesleki etik değerler çerçevesinde uzlaşmacı ve kapsayıcı anlayışa sahip olabilen,
• Sanat ve estetiğin kendine has naif ve etkileyici niteliklerini iletişim uygulamalarına aktarabilen,
• İletişim biliminin kuramsal yeteneklerini ve yeterliliklerini analitik ve eleştirel düşünüş aracılığıyla sektörde ayrıcalıklı bir pozisyon yer edebilen,
• Her alanda ve her türden iletişim ve ilişki süreçlerinde özsaygının ve öz güvenin önemini bilen ve kendini bu doğrultuda geliştirebilen,
• Kişilerarası ve kültürlerarası iletişim temelinde dilin (Anadil-Türkçe ve en az bir yabancı dil) hayati önemini idrak edip tüm inceliklerine ve detaylarına hâkim olabilme merakı ve aksiyonu içinde olabilen,
• Sürdürülebilir bir kazanım ve başarı adına hem akademi hem de sektörel alanın ilham veren kaynaklarını keşfedebilme ve o kaynaklardan yararlanabilen ve zamanı geldiğinde de ilham kaynağı olabilen fikri hür, vicdanı hür ve irfanı hür bireyler yetiştirmeyi ve geliştirmeyi hedeflemektedir.