İletişim Fakültesi

Görsel İletişim Tasarımı

Bölüm Hakkında

Öğrencilerimizin analitik becerilerini ve görsel dilini geliştirerek, yaratıcılıklarını aktif bir şekilde kullanmaya teşvik eden bölümümüz; sanat, tasarım ve kitle kültürünün kesiştiği noktada çalışacak, sosyal sorumluluk ve sorgulama duygusu yüksek tasarımcılar yetiştirmeyi hedeflemektedir. Sosyal bilimler alanında gerçekleştirdikleri kültür çalışmalarına ek olarak geniş yelpazede uygulama fırsatı bulan öğrencilerimiz, tasarımcı/sanatçı rollerini geliştirerek kavramsal, eleştirel, örgütsel yeteneklerini zenginleştiriyor. Reklamcılık, tasarım, dijital içerik üretimi ve yaratıcı sanat alanlarında pratik yapma şansı yakalayan öğrencilerimiz, yaptıkları çalışmalar ile sektörel talepleri karşılarken kendilerini geliştirecek araçlar olan stüdyo, şehir, toplum, ekonomi ve endüstriden de faydalanıyor.

Misyon
Görsel İletişim Tasarımı Bölümü’nün misyonu, analitik becerilerini ve görsel dilini geliştirerek, yaratıcılıklarını aktif bir şekilde kullanacak, sanat, tasarım ve kitle kültürünün kesiştiği noktada çalışacak, sosyal sorumluluk ve sorgulama duygusu yüksek tasarımcılar yetiştirmektir. Hayat boyu bilimsel, sanatsal, teknolojik gelişmeleri yakından takip eden, bu bilgi ve deneyimini yaşamına yansıtabilen, özgün, çağdaş, kendisini ifade edebilen, araştıran, düşünen bireyler yetiştirmektir.

Vizyon
Tasarımdaki yenilikleri sistemine alarak, disiplinlerarası eğitim programları ile teorik ve uygulamalı akademik çalışmalar yapan ve tercih edilen bir eğitim birimi olmak. Geleneksel ve bilgisayar destekli tasarım yöntemlerini öğreterek, geleceğin çağdaş, öncü ve yaratıcı görsel iletişim tasarımcılarını yetiştirmeyi hedefleyen yenilikçi ve çağdaş bir eğitim kurumu olmak.

Değerler
Öğrenci odaklılık, Akademik özgürlük, Üretkenlik, Yaratıcı düşünme, Yenilikçilik, Etik kurallara uyma, Adaletli olmak, Disiplinlerarası eğitim anlayışı, Şeffaflık, Katılımcılık, Toplumsal çevreye duyarlılık.

Neden Görsel İletişim Tasarımı Bölümü? 

Öğrencilerin alanında teknik bilgi ve beceriye sahip, bilişim, tasarım ve iletişim araçlarını kullanabilen, araştıran, sorgulayan, kendini yenileyen, özgün fikir ve tasarımlar ortaya koyabilen, çağdaş, kültürlü bir görsel iletişim tasarımcısı olarak yetiştirmelerini amaçlar. Dijital çağda, iletişim teknolojileri hızla gelişmektedir. Meslekler de dönüşmektedir. Görsel iletişimin önemi artmaktadır. Gelecekte bu alanda kendini yetiştiren donanımlı profesyonellere çok ihtiyaç duyulacaktır. İletişim teknolojilerini ve sektörel gelişmeleri yakından takip ediyor; çağın ihtiyaçlarını müfredatımıza yansıtıyoruz. Üst düzey teknik olanaklar, modern donanım ve yazılımlarla öğrencilerimizi buluşturuyoruz. Teknolojik açıdan yeterli donanımlara ve yazılımlara sahip MAC ve PC bilgisayar laboratuvarlarımız, fotoğraf stüdyolarımız, temel tasarım atölyelerimiz her an kullanıma açıktır.

 

Hangi Derste, Neler Kazanacağım? 

  1. Temel Tasarım’da nokta, çizgi, doku, renk gibi tasarım öğelerini, tasarım ilkelerini, 
  2. Görsel Tasarım’da piksel ve vektör tabanlı görüntü düzenlemeyi, temel grafik değerlerini, 
  3. Reklam Grafiği’nde yaratıcı fikir geliştirmeyi, reklamda dil ve stratejiyi, 
  4. Temel Tipografi’de tasarım için doğru yazı karakterinin seçimini, 
  5. Dijital Medya’da interaktif medyayı, dijital çağda medya yayıncılığı, 
  6. Üç Boyutlu Modelleme’de formlara hareket kazandırmayı, canlandırmayı, 
  7. Estetik’de güzellik kavramını, sanat felsefesini, sanat kuramını, 
  8. Görsel Hikayelendirme’de storyboardu, görsel okuryazarlığı, 
  9. Stüdyo Fotoğrafçılığı’nda ışığın kullanımını, yapay ışık ve kompozisyonu,
  10. Dijital İllüstrasyon’da illüstrasyon teknik ve üsluplarını, 
  11. Ekslibris Tasarımı’nda özgün mülkiyet işareti tasarımını, 
  12. Video ve Ses Tasarımı’nda temel kurgu kuramlarını, video üretimini, ses tasarımını, 
  13. Deneysel Tipografi’de görsel dil oluşturmayı, soyutlamayı, yalınlaştırmayı, hiyerarşiyi, 
  14. İmge ve Göstergebilim’de gösterge yorumlarını, anlam oluşturma süreçlerini, 
  15. Karakter Tasarımı’nda konsept tasarımını, insan anatomisini, figürü stilize etmeyi, 
  16. Ambalaj Tasarımı’nda marka, ürün kimliği, ambalaj, 
  17. Mobil Uygulama’da iletişim teknolojilerini, mobil uygulama ve geliştirmeyi, yayınlamayı, 
  18. Jenerik Tasarımı’nda sinema, TV için hareketli tasarımı, kinetik tipografiyi, animasyonu, 
  19. Nöro Tasarım’da tasarım düşüncesini, yaratıcılığı, inovasyonu, sinirbilimi, 
  20. Tasarım Etiği’nde fikri hakları, fikri mülkiyeti, 
  21. Staj’da sektörel bilgi ve becerilerin gelişecek. 

 

Hangi İş Kolunda Çalışacağım? 

  • Görsel İletişim Tasarımcısı, 
  • Web ve Mobil Uygulama Tasarımcısı,
  • Yayın Tasarımcısı,
  • Reklam ve Yayın Yönetmeni, 
  • Oyun Tasarımcısı olabileceksin.

 

Nerelerde Çalışabilirim?

  • Medya Sektöründe,
  • Reklam Ajanslarında,
  • Yayıncılık Sektöründe,
  • Kamu, Özel ve Sivil Toplum Kurumlarında,
  • Fotoğraf Stüdyolarında,
  • Gazete ve Dergilerde,
  • Ayrıca lisansüstü eğitimi alarak akademisyen olabilirsin.

 

Çift Anadal, Yandal Yapabilir miyim? 

Çift anadal ve yandal programları kapsamında farklı alanlarda eğitim görme olanağına sahipsiniz. Görsel İletişim Tasarımı Bölümü öğrencisi olarak aynı anda farklı bölümlerden de mezun olup iş hayatında bir adım öne geçme olanağı elde edeceksiniz.

 

Danışmanlık Sistemi Var mı?

Öğrencinin akademik gelişimini takip eden, yol gösteren, akademik sorunlarına, kariyer planlamasına destek olan erişimi kolay bir danışmanınız olacaktır. Ayrıca, psikolojik danışmanlık ve kariyer merkezi hizmetleri de vardır.

 

Staj ve Sektörde Çalışma Olanağı?

Görsel İletişim Tasarımı Bölümü öğrencileri 4. sınıf Bahar Dönemi’nde almaları gereken Staj dersini daha erken alabilmekte, hangi alanlarda becerilerini geliştirmeleri gerektiğini önceden kavramaktadırlar.