İletişim Fakültesi

Akademik Kadro

Prof. Dr. Ruken Özgül Kılanç

Prof. Dr.
Ruken Özgül Kılanç

Halkla İlişkiler

2005 yılında araştırma görevlisi olarak başladığım akademik yaşamımda, Kültür Üniversitesi'nde Araştırma Görevlisi olarak çalışıp ardından Yardımcı Doçentliğimin ilk yıllarını geçirdim.Her bir dersinin sonsuz katkısını gördüğüm Marmara Üniversitesi bünyesinde doktora eğitimimi 2010 yılında tamamlayarak yine aynı vakıf üniversitesinde Yardımcı Doçentlik kadrosunda çalışmaya başladım. Bir halkla ilişkiler doktoru olarak Nişantaşı Üniversitesi'nde görev yaptım. İstinye Üniversitesi, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü Kurucu üyelerinden olarak ve Doçent ünvanıyla birlikte, Bölüm Başkanı olarak çalıştıktan sonra İstanbul Kent Üniversitesi'nde Doçent olarak başladığım akademik yaşamımı Profesör olarak devam ettirdim. Çalışma alanlarım; itibar yönetimi, halkla ilişkiler, kurumsal iletişim, öyküleme, iletişim stratejileri, göstergebilim ve Etkinlik Yönetimi ve dijitalleşmedir. Görevime İstanbul Kent Üniversitesi'nde öğretim üyesi olarak devam ederken aynı zamanda çeşitli kurul görevleri, editörlük ve hakemlik ile birlikte, Dekan Yardımcılığı idari görevini de devam ettirmiş oldum. 2024 yılının ilk çeyreğinden sonra, Akademik yaşantıma tekrar İstinye Üniversitesi İletişim Fakültesinde Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü tam zamanlı öğretim üyesi olarak devam ederken, Bölüm Başkanlığı idari görevini de üstlenmiş bulunmaktayım.

Araştırma Alanları

  • Halkla İlişkiler
  • İtibar Yönetimi
  • İletişim Bilimleri
  • Öyküleme ve Kurum iletişimi
  • Kurumsal İletişim
  • Dijital iletişim
  • Etkinlik Yönetimi

Çalışma Alanları

  • Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Temel Alanı
  • Halkla İlişkiler
  • Kurumsal İletişim
  • İtibar Yönetimi
  • Etkinlik Yönetimi
  • The importance of planned events based on cultural values on Turkish people in Amsterdam and Istanbul, 2018
  • ENGELLİ BİLİNCİNİN İLKÖĞRETİM OKULLARINDA VE TEKNOLOJİ TEMELLİ OLARAK OLUŞTURULMASINDA İLETİŞİMİN ROLÜ ENGELLİLER BİLGİSİ DERSİ, 2014
  • The analysis of statements in political meetings through cultural codes including patterns of Turkish Islamic notion, 2014
  • Retail design: Color-light influence on brand identity-image perception, 2013
  • MARKA ÖYKÜLEMELERİNİN İNTERNETTE KÜLTÜREL DEĞERLER ÇERÇEVESİNDE YANSIMALARI, 2013
  • KÜLTÜREL ALANDA REKLAM VE İLETİŞİM STRATEJİSİ, 2012
  • PAZARLAMANIN YENİ ARACI EĞLENCE YENİ MEDYA ÜRÜN YERLEŞTİRME VE İKNA, 2012
  • KURUM KÜLTÜRÜNDE RİTÜELLER, 2011
  • SAVAŞ VE İLETİŞİM GENGÜDÜMLERİNDE BİÇİMSEL BAKIŞIMLILIK, 2007
  • Sun Tzu Savaş Sanatına Göre, Marka Pazar Stratejilerinin Belirlenmesi, 2005
  • ICONIC VIEW OF WOMEN IN AMSTERDAM IN ADVERTISEMENT STRATEGIES IN TERMS OF CULTURAL LIVING AREA,
  • KÜLTÜREL ALANDA REKLAM VE İLETİŞİM STRATEJİSİ,
  • Etkinlik Yönetimi Açısından Politik Etkinliklerde Kullanılan Pankartların Dili,
  • THE ANALYSIS OF STATEMENTS IN POLITICAL ARENA THROUGH CULTURAL CODES INCLUDING PATTERNS OF TURKISH ISLAMIC NOTION,
  • A Case Study on Postmodern Virtual Power Effects on Advertisings Aimed to Turkish Immigrants as an Ethnic Culture in Holland,
  • Kültürel Yaşamsal Alan Bağlamında Amsterdam da Kadınların Reklam Stratejilerindeki İmgesel Görünümü,
  • GLOBAL RISKS AND THEIR IMPACTS ON TÜRKİYE, ISBN: 978-1-80135-310-6, 2024
  • TÜRKİYE DE SPOR VE MEDYA, ISBN: 978-605-63784-4-7, 2014
  • DİJİTAL DÜNYADA HALKLA İLİŞKİLERİN DÖNÜŞÜMÜ, ISBN: 978-625-7316-44-6, 2021
  • İTİBAR YÖNETİMİ VE ÖYKÜLEME, ISBN: 978-625-7316-03-3, 2020
  • HALKLA İLİŞKİLER VE ETKİNLİK YÖNETİMİ, ISBN: 978-605-4613-82-3, 2014
  • ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ DERS KİTABI, ISBN: xxx, 2014
  • POSTMODERNİZMİN İZ DÜŞÜMLERİ, ISBN: 978-625-7033-89-3, 2020
  • YÖNETİŞİMDE YENİ YAKLAŞIMLAR, ISBN: 978-605-2228-77-7, 2019
  • iLETİŞİM VE, ISBN: , 2013