İletişim Fakültesi

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık

Bölüm Başkanının Mesajı

Günümüzün hızla gelişen ve değişen dünyasında, iletişim her zaman olduğundan çok daha fazla önem taşımaktadır. Bugün, iletişim odaklı iş dünyasının iş yapış stratejilerinin en önemli bacağını Halkla İlişkiler ve Reklamcılık faaliyetleri oluşturmaktadır. İletişim stratejilerini ve yöntemlerini iyi bilen, iletişim teknolojilerine hâkim ve iletişim faaliyetlerini iyi yönetebilen bireyler bugünün en çok aranan uzmanları arasında ön sıralarda yer almaktadır. Bu doğrultuda İstinye Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü olarak misyonumuz; hızla değişen ve gelişen iletişim dünyasında, gelişen şartlara kolaylıkla adaptasyon sağlayan, iletişim araçlarını iyi bir şekilde analiz eden, etkin bir şekilde yönetebilen, toplumun ihtiyaçlarına yönelik çözümler üreten, sosyal sorumlu ve etik iş anlayışına sahip, yaşam boyu öğrenme ilkesini benimsemiş halkla ilişkiler ve reklamcılık uzmanları yetiştirmektir.

Dinamik ve yenilikçi bir eğitim anlayışı içinde olan İstinye Üniversitesi’nde öğrencilerin sadece teorik olarak donanımlı olmaları değil, aynı zamanda uygulamada da kendilerini geliştirebilecekleri alan bulmaları hedeflenmektedir. Küresel alandaki gelişmelere uygun yapılandırılan eğitim içeriğimizde, bölümün faaliyet alanlarıyla ilgili temel ve uygulamaya yönelik bilgilerin verileceği dersler, aynı zamanda öğrencilere farklı bakış açıları geliştirme, eleştirel sorgulama, stratejik düşünme ve etik ilkeleri gözeterek düşüncelerini ifade etme yeteneklerinin kazandırılmasını sağlayacak şekilde tasarlanmıştır. Teori ile pratiği dengeli bir biçimde yürütmeye uygun ders programı ile, öğrencilerin alanla ilgili temel bilgilere hâkim olmaları amacıyla iletişim disiplini diğer bilim dallarıyla da ilişkilendirilerek disiplinler arası eğitim verilmektedir. Öğrenciler, 4. dönemden itibaren ise Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanı uzmanlaşmasına yönelik seçmeli dersler alarak ilgi duydukları ve uzmanlaşmak istedikleri alana odaklanabilme fırsatı yakalarlar. Bu noktada akademisyenlerle yakın iletişim içinde olma ve mentorluk alma imkânı bulurlar. Bununla birlikte, atölye ve proje çalışmalarıyla öğrencilerimizin uygulama becerilerini geliştirmeleri ve öğrendikleri bilgilerin iş yaşamında ne şekilde uygulandığını görme ve deneyimleme fırsatı yakalamaları için staj yapmalarına destek olunmaktadır.

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına ilgili, geleceğin iletişim profesyonellerinden biri olmak ve toplum için değer yaratmak isteyen bireyleri bölümümüzde görmeyi isteriz...